• Creëer en claim je positie in de arbeidsmarkt
  • Kom top of mind bij potentiële werknemers
  • Positief beïnvloeden van je Employer branding
  • Je huidige medewerkers worden je ambassadeurs
  • Werving van nieuwe medewerkers

Claim je plek in de arbeidsmarkt

In branches waar krapte op de arbeidsmarkt heerst, zoals de Techniek en IT, is het vechten om de goede kandidaten. Werkzoekenden hebben de banen voor het uitkiezen en zijn daardoor kritischer dan ooit. Zeker de topkandidaten, die vaak latent werkzoekend zijn en alleen voor de meest aantrekkelijke secundaire voorwaarden van hun warme plekje afkomen. Het sporadisch plaatsen van een vacature en hopen dat er iemand op afkomt, is dan ook niet de beste methode. Ben je als bedrijf de rest van het jaar ‘onzichtbaar’, dan is de kans op succes nihil. Tijd om strategisch te werk te gaan en je plekje in de arbeidsmarkt te claimen.

Wat is arbeidsmarkt communicatie?

Arbeidsmarkt communicatie is het structureel inzetten van marketing activiteiten met als doel:

  1. Het positief beïnvloeden van de Employer branding
  2. Het onderhouden van contact met huidige, potentiële en oud-medewerkers, en
  3. Het werven van nieuwe medewerkers

Het woord ‘structureel’ is hierbij essentieel – en let ook even op de symbolische volgorde van de drie punten in de opsomming. Ja, het werven van nieuwe medewerkers is het uiteindelijke hoofddoel, maar succes op dit punt behaal je uiteindelijk sneller wanneer je eerst aan de andere twee punten werkt. Zo claim je met een goede Employer branding jouw positie in de arbeidsmarkt en geef je een gezicht aan je bedrijf. En zorg je door goede communicatie met huidige én ex-medewerkers dat zij de ambassadeurs van jouw bedrijf worden.

LinkedIn en werken-bij website

Ook bij arbeidscommunicatie werken we vanuit strategie: wie is jullie doelgroep? Waar beweegt men zich in het online landschap? Op wat voor content zit men te wachten? Hoe overtuigen we de doelgroep dat jullie bedrijf een goede werkgever en gezellige werkplek is? Vanuit hier bedenken we campagnes voor de verschillende kanalen. LinkedIn is daarbij een goede en logische keuze: doordat je op LinkedIn heel specifiek kunt targeten op onder andere functietitel, branche en regio, haal je vaak veel rendement uit je advertenties. Maar vlak ook ander socials als Facebook, Twitter, YouTube en Instagram niet uit. Daar begeeft men zich namelijk ná 17.00 uur. En heb je al eens gedacht aan het ontwikkelen van een werken-bij website?

Houd het interessant

Bij het creëren van content voor je Arbeidsmarkt communicatie zorgen we voor een mix van algemene updates over jullie branche/vakgebied en nieuwe ontwikkelingen, updates over jullie bedrijf (Employer branding), interviews, blogs, wervingsbrochures en vacatures. Daarbij staat steeds één vraag centraal: ‘Zou ik deze content ook interessant vinden als ik niet voor dit bedrijf zou werken?’

​Wist je dat maar liefst 80% van alle B2B conversies start met een generieke zoekopdracht in Google?

Ook als B2B bedrijf is het dus enorm belangrijk om goed vindbaar te zijn online.

Interessante cases binnen arbeidsmarkt communicatie

Dringend op zoek naar personeel?

En levert recruitment tot op heden niets op? Ontdek wat je met Online marketing kunt bereiken!

Kennisdeling

76% van de B2B marketeers investeert de komende jaren in Marketing automation

Hey jij, B2B marketeer!

Fabory: de masters in fasteners