• Meer verbinding en interactie met je doelgroep
  • Snel en goedkoop meer traffic genereren
  • Goede targeting- en test-mogelijkheden
  • Regelmatig in beeld: goed voor je branding
  • Inspringen op actualiteiten

Meer interactie met je doelgroep

Social media marketing associeer je waarschijnlijk voornamelijk met B2C bedrijven. Bij veel B2B bedrijven bestaan dan ook gedachten als: ‘Dit past niet bij mijn branche’, of: ‘Mijn doelgroep zit niet op social media.’ Maar ook zakelijke beslissingen worden genomen door mensen van vlees en bloed. En ook die begeven zich onderweg, thuis op de bank of in het weekend op verschillende social media platforms. Dus doe je er als horecagroothandel goed aan om smakelijke foto’s op Instagram te plaatsen. En kun je als softwareleverancier heel wat klachten afvangen door regelmatig how to-artikelen te delen op Facebook en LinkedIn. Laat je als bedrijf zien dat je open staat voor de dialoog, dan zul je zien dat er steeds meer interactie met je doelgroep ontstaat.

Posten vanuit je social strategie

Het is aantrekkelijk om gewoon af en toe lukraak wat op die social kanalen te posten. Maar om écht iets te bereiken met je Social media marketing, moet je gaan werken vanuit strategie. Dat begint onder meer met het definiëren van je doelen, bepalen van je kanalen en targeten van je doelgroep. Vanuit deze basis gaan we je Social media strategie bepalen. Wat voor content gaan we delen? Gaan we gratis berichten posten, of betaalde advertenties inzetten? Wat voor acties kunnen we bedenken? En willen we socials bijvoorbeeld inzetten als servicedesk? De mogelijkheden zijn eindeloos.

Alleen door te blijven kijken naar wat er op je socials gebeurt, en hier proactief je strategie op aan te passen, blijf je on top of the game.

Barbara, Social media specialist

De mogelijkheden van LinkedIn

LinkedIn is natuurlijk het uitgelezen kanaal om je zakelijke klanten op te bereiken. Vooral de uitgebreide targeting mogelijkheden zijn interessant. Zo kun je je heel specifiek richten op personen in onder meer de juiste branche, de juiste regio en met de juiste functietitel. Deze targting mogelijkheden werpen hun vruchten af: de conversiepercentages die via LinkedIn advertenties worden behaald zijn vaak erg hoog. De investering levert dus vaak meer goede leads en dus ook meer rendement op.

Voordat je begint met LinkedIn adverteren, is het belangrijk om een goede basis op te zetten. Wij helpen je graag met het inrichten van je bedrijfspagina en het creëren van interessante content om je pagina mee te vullen.

Resultaatgericht

Goede social campagnes vallen of staan met goede content. Informatief, prikkelend of gewoon fun, maar altijd relevant. Ook daar helpen we je graag mee. Net als met een goede doorstroom na de muisklik. Want waar moet een social media post je doelgroep heen leiden? Wat is de gewenste conversie? Wij zorgen ervoor dat je leads zachtjes landen op je site – en het liefst ook nog even doorklikken.

​Wist je dat maar liefst 80% van alle B2B conversies start met een generieke zoekopdracht in Google?

Ook als B2B bedrijf is het dus enorm belangrijk om goed vindbaar te zijn online.

Interessante cases binnen social media

Ook social media inzetten als marketing tool?

Met goede campagnes kunnen jullie je doelen bereiken. Benieuwd hoe?

Kennisdeling

76% van de B2B marketeers investeert de komende jaren in Marketing automation

Hey jij, B2B marketeer!

B2B Online in het wild: teamuitje!