• Focus op en investeer enkel in warme leads
  • Leads segmenteren op basis van online gedrag
  • Meer kennis over de wensen van je prospects
  • Sales veel gerichter kunnen uitvoeren
  • Meer klanten halen uit je online marketing inspanningen

Outbound versus inbound sales

Traditionele, outbound sales technieken zijn gericht op het zo breed mogelijk targeten van prospects, in de hoop dat er enkele geïnteresseerden bijten. Grote aantallen personen worden door het aankooptraject heen ‘geduwd’ in het streven naar een zo hoog mogelijke omzet. Daar zit toch eigenlijk niemand op te wachten? Inbound sales daarentegen volgt de vraag van je leads. Als het goed is zijn je leads al opgewarmd met relevante content door het marketing team. Dankzij de Marketing automation software hebben we hun gedrag kunnen volgen en hebben we inmiddels een goed beeld van de wensen en interesses van elke afzonderlijke lead. Je salesteam kan daardoor een veel strategischer moment uitkiezen om contact op te nemen.

Inbound sales: hoe werkt het?

Inbound sales wordt gefaciliteerd door Marketing automation software. Hierin worden alle digitale touchpoints met je prospect geregistreerd. Aan de hand van deze informatie kunnen er gericht sales acties worden uitgevoerd, al dan niet geautomatiseerd. Deze sales acties zijn overigens niet gericht op het zo snel mogelijk sluiten van een deal. Ze zijn gericht op het vergaren van informatie over de wensen van de prospect. Als bedrijf stel je je daarbij in een gelijkwaardige rol op: bekijk samen met de prospect of jullie iets voor elkaar kunnen betekenen. Zo kunnen jullie je kostbare salestijd besteden aan bedrijven waarvoor jullie écht van waarde kunnen zijn.

Dankzij Marketing automation kun je je leads kwalificeren en veelbelovende prospects beter overdragen van je Marketing afdeling naar je Sales afdeling.

Monique, Inbound sales specialist

De start van duurzame relaties

In de B2B sales wordt steeds meer het belang van duurzame relaties gezien. En die bouw je niet door zo veel mogelijk te zenden naar willekeurige personen, maar door veelbelovende prospects naar je toe te trekken. En ze te verleiden hun wensen en behoeften met je te delen. Door deze leads te voeden met de gewenste informatie, zoals waardevolle inzichten, tips en how-to’s, creëer je een basis van vertrouwen. De basis waarop die duurzame relatie begint te groeien.

Wel van Marketing automation gehoord, maar geen idee hoe te starten?

Deze whitepaper is een must read voor iedereen die wil stoppen met hagelschieten en starten met lead nurturing.

Interessante cases binnen inbound sales

Ook meer klanten halen uit je Online marketing inspanningen?

Wij helpen jullie graag met het inrichten, beheren en optimaliseren van je Marketing automation software. Even kort telefonisch sparren?

Kennisdeling

Mooie nieuwe klant: Kruizinga.nl

B2B Online in het wild: teamuitje!

76% van de B2B marketeers investeert de komende jaren in Marketing automation