• Online marketing activiteiten en website fors aangepakt
  • Groei van 91% in relevant verkeer en 295% groei in leads
  • SEA, SEO, CRO, Social Media, Content, Webontwikkeling en Arbeidsmarktcommunicatie

Chain Logistics

Chain Logistics: logistiek dienstverlener

Chain Logistics is een logistiek dienstverlener uit Uden met een totaalpakket aan logistieke diensten, zoals transport, warehousing, (e-)fulfilment en assemblage. Chain Logistics is een echt familiebedrijf en ook een social enterprise: het bedrijf geeft mensen die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben een kans. Daarnaast staan goed werkgeverschap, innovatie en een goede band met hun klanten voorop. Chain Logistics maakt een flinke groei door.

De uitdaging: meer verkeer en leads realiseren

Rob Jansen, eigenaar bij Chain Logistics, vertelt: “Het eerste wat B2B Online deed, was een scan maken van de actuele staat van al onze online activiteiten. Al snel zagen we dat het veel beter kon, zoals het aantal leads en de online zichtbaarheid. We besloten dan ook al snel om met ze in zee te gaan. Het eerste half jaar van onze samenwerking heeft B2B Online zich gericht op online marketing activiteiten. In dat half jaar zagen we direct al een hele mooie groei.”

We zijn heel tevreden met hoe B2B Online alles aanpakt en zijn blij met het resultaat: we zien een forse toename van het verkeer en het aantal leads!

Rob Jansen, eigenaar van Chain Logistics

Onze oplossing: werken aan het totaalplaatje

“Vervolgens kwam er een moment dat we vonden dat de website ook beter kon qua design, technische basis en gebruiksvriendelijkheid. Daar is met verschillende mensen vanuit B2B Online naar gekeken. De menustructuur werd bepaald op basis van een zoekwoordonderzoek. Manon heeft nieuwe teksten geschreven, Martijn heeft alles wat met SEO te maken had gedaan, zoals de technische controle, en vanuit CRO keek Petran mee. Het design van de website is gemaakt door ons reclamebureau de Rethinking Group, de technische realisatie van de website en de migratie heeft B2B Online op zich genomen. Birgit heeft alle Google Ads campagnes omgezet naar de nieuwe website. Omdat er zoveel verschillende specialisten bij het project betrokken waren, is er een strakke planning gemaakt door de projectmanager August. Alles verliep heel soepel en op tijd.”

Op naar de volgende stap!

“We zijn heel tevreden met hoe B2B Online alles aanpakt en met het resultaat dat we boeken. We zien jaar op jaar steeds een forse toename in het verkeer en het aantal leads! Op dit moment wordt er ook Arbeidscommunicatie ingezet omdat we diverse vacatures open hebben staan. Ook LinkedIn marketing zit eraan te komen en de creatie van social media posts, blogs, whitepapers, klantcases en nieuwsbrieven is opgestart. Content in de breedste zin van het woord dus, op naar de volgende stap!”

Andere inspirerende cases

Benieuwd of er voor jullie ook zo'n spectaculaire groei in zit?

Neem contact op en we gaan het onderzoeken!

Kennisdeling

Meten is weten: Welkom Konica Minolta Sensing B.V.!

Mooie nieuwe klant: Kruizinga.nl

B2B Online in het wild: teamuitje!