• Een doordacht design converteert beter
  • Mobile first ontwikkeltraject
  • Ontwerpen vanuit conversie doelstellingen
  • Customer journey als leidraad voor het ontwerp
  • Look and feel die de doelgroep aanspreekt

Baan de weg voor je prospect

Veel bedrijven zien hun corporate website als een plek waar ze hun verhaal vertellen en diensten aanprijzen. Vanuit de eigen visie en ideeën wordt het ontwerp vormgegeven, met als resultaat een site die veel zendt, maar weinig engagement uitlokt. De bezoeker moet maar zien wat hij met de informatie doet. Ontwerp je een website echter vanuit de behoeften van de bezoeker, dan wordt de site een marketing tool. Met de juiste benadering wordt herkenning gecreëerd; interessante teksten, visuals en video’s houden de aandacht vast en verleiden telkens weer tot doorklikken. Door deze slim geplaatste content en buttons stippel je de route uit waarlangs je de lezer door je website wilt loodsen. Precies naar het conversiepunt waar jij ‘m wilt hebben.

Een conversiegericht ontwerp...

We beginnen met het in kaart brengen van de doelgroep, wensen en doelen voor de nieuwe website. Al in een vroeg stadium definiëren we de benodigde conversiepunten; wat moet een bezoeker eigenlijk doen op de website? Wat zou de ideale route door de website zijn? Welke informatie mag hij écht niet missen? Met een zoekwoordenonderzoek definiëren we de informatiebehoefte van jullie doelgroep. Aan de hand hiervan maken we de menustructuur en bepalen we grofweg welke content er gemaakt moet worden.

Zodra alle neuzen dezelfde kant op staan, beginnen we aan het design. De ideale customer journey en gedefinieerde conversiepunten vormen de leidraad voor de wireframes. Met deze wireframes krijg je direct een heel duidelijk beeld van de opzet en inhoud van de website. Alle elementen, van logo, tot teksten en afbeeldingen, buttons en contactformulieren, krijgen een weloverwogen plek. Hierna beginnen we aan het visuele ontwerp.

...en visueel aantrekkelijk design

Kleur en vorm zijn van grote invloed op iemands beslissingsproces. Dus ook aan het visuele aspect wordt veel aandacht besteed. We kiezen een goed doordacht kleurenpalet, ontwerpen mooie iconen, buttons en visuals en bepalen de lettertypes die willen gebruiken. Is er al een bestaande huisstijl? Dan laten we het design daar naadloos op aansluiten. Daarna is het tijd om de website te gaan vullen, met goede teksten, fotografie, video’s, infographics en animaties.

​Je corporate website slechts als visitekaartje zien, is een gemiste kans!

Voor veel B2B bedrijven levert de website namelijk veel kwalitatieve leads op.

Van jullie uitdaging een succesverhaal maken?

Wij kunnen de champagne al bijna ruiken. Laten we bellen!

Kennisdeling

B2B Online in het wild: teamuitje!

Welkom! Op het vernieuwde b2b-online.nl

Fabory: de masters in fasteners