• Zeer geschikt voor B2B lead generatie
  • Gepersonaliseerde content in de oriëntatiefase van je prospect
  • Lead scoring op basis van online gedrag
  • Gepersonaliseerd marketing traject
  • Brug tussen marketing en sales

Marketing op microniveau

De tijd dat men op nieuwe producten en diensten werd geattendeerd via cold calls ligt ver achter ons. Het internet heeft toegang gegeven tot een oneindige hoeveelheid aan productinformatie, gebruikers-reviews, beeldmateriaal en how-to video’s. Het grootste gedeelte van de oriëntatiefase vindt dan ook online plaats; ook voor B2B klanten.

Pas in een vergevorderd stadium heeft de oriënterende prospect behoefte aan contact met het salesteam. Op dat moment is z’n mening vaak al voor een groot deel gevormd en weet hij al exact wat hij wil. Een verkeerde benadering door het salesteam kan dan een grote afknapper zijn. Maar is er dan nog wel invloed uit te oefenen op die individuele, veelbelovende leads? Jazeker: met inbound marketing.

Focus op veelbelovende leads

Waar je met Analytics data over de massa vergaart en analyseert, is Inbound marketing juist gericht op het analyseren en beïnvloeden van de customer journey van het individu. Dit wordt gefaciliteerd door Marketing automation software, waarmee alle online acties van die bepaalde persoon worden geregistreerd. Op basis van zijn online gedrag, zoals het downloaden van een whitepaper of het opvragen van een offerte, worden online marketing acties geautomatiseerd ingezet. Ook worden na elke actie punten toegekend: het zogeheten Lead scoring. Hiermee wordt deze persoon in de rangorde van koude en warme leads geplaatst. Enkel warme leads worden doorgespeeld naar de salesafdeling, die vervolgens de schone taak heeft de bal in te koppen.

De automation software maakt het resultaat van je marketingactiviteiten zichtbaar en meetbaar, zo wordt marketing meer dan een fingerspitzengefühl.

Monique, Inbound marketing specialist

Warme leads creëer je zelf

Hoe begin je nu met je Inbound marketing? Allereerst begin je met gerichte targeting van je doelgroep via bijvoorbeeld advertenties op LinkedIn. Krijgen we hiermee een e-mailadres te pakken? Bingo. Het eerste contact is gelegd en de nu nog koude lead kan worden gevolgd. Na enige tijd weet je precies welke blogartikelen deze lead heeft gelezen, welke dienstenpagina’s er zijn bezocht en welke e-mails hij heeft geopend. Met de Marketing automation software is het nu mogelijk om marketing acties elkaar op te laten volgen en relevant content te bieden waar de lead op dat moment behoefte aan heeft. Bijvoorbeeld: als een persoon een whitepaper heeft gedownload over onderwerp X, ontvangt hij twee weken later een uitnodiging voor een gratis kennissessie over datzelfde onderwerp. 

Relevant en met impact

Lang verhaal kort, met Marketing automation kom je echt tot de kern van wat marketing is: de juiste persoon, op het juiste moment, via het juiste kanaal met de juiste boodschap raken. Lijkt het allemaal nog wat complex? Geen nood, wij ondersteunen je graag met het inrichten, beheren én optimaliseren van je Marketing automation. En natuurlijk ook met het creëren van je content.

Wel van Marketing automation gehoord, maar geen idee hoe te starten?

Deze whitepaper is een must read voor iedereen die wil stoppen met hagelschieten en starten met lead nurturing.

Interessante cases binnen inbound marketing

Verleg ook je focus naar veelbelovende leads!

Wij laten je graag de eindeloze mogelijkheden van marketing automation software zien.

Kennisdeling

Meten is weten: Welkom Konica Minolta Sensing B.V.!

Mooie nieuwe klant: Kruizinga.nl

De winkel van: heeeeel veel data. Welkom bol.com!