Het ene B2B bedrijf is het andere niet en de online strategie van een juristenkantoor in de Randstad kan haaks staan op die van een staalfabrikant in Brabant. Wij geloven dan ook niet in standaard adviezen; onze dienstverlening bestaat uit louter maatwerk. Om te ontdekken of we iets kunnen betekenen voor jullie bedrijf, starten we elk project met een verkenning in vier korte fases. Tijdens dit traject brengen we de online uitdagingen en kansen in kaart, wat resulteert in een concreet advies. Dit advies is kosteloos en vrijblijvend. Gaan we de samenwerking aan? Dan stellen we een team samen van specialisten en één strategisch projectmanager. Stuk voor stuk voegen we onze expertise en capaciteit toe, maar altijd vanuit een holistische benadering. Zo vormen we die waardevolle flexibele schil rond jullie vaste team.

1. Verkenning online uitdagingen en kansen

1. Verkenning online uitdagingen en kansen

We beginnen met een inventarisatie: wat voor bedrijf zijn jullie en wat voor producten of diensten bieden jullie aan? Op welke manier maken jullie het verschil voor de doelgroep? Wie is die doelgroep eigenlijk? Wat zijn jullie ambities - en welke uitdagingen staan die ambities in de weg? Met een uitgebreide scan brengen we jullie huidige én gewenste online situatie in kaart. Vervolgens bepalen we samen hoe we de verdiepingssessies met senior+ specialisten willen insteken.

Kennismaking plannen

2. Verdiepingssessie met senior+ specialisten

2. Verdiepingssessie met senior+ specialisten

Na de behoefte-inventarisatie selecteren we een aantal senior+ specialisten waarvan wij denken dat ze wel raad weten met jullie online uitdagingen. Tijdens een gezamenlijke sessie gaan we écht de diepte in. We bespreken wat er speelt in jullie branche, hoe de markt eruitziet, wie de concurrenten zijn en wat jullie onderscheidend vermogen is. Onze specialisten willen het naadje van de kous weten en delen hun inzichten en kansen met jullie. Ook bespreken we jullie huidige marketingactiviteiten en touchpoints met de doelgroep.

3. Doelstellingen, KPI's en dashboarding

3. Doelstellingen, KPI's en dashboarding

Een online strategie is niets zonder vooraf geformuleerde doelen en cijfers. Tijdens een derde meeting concretiseren we de doelstellingen, bepalen we de bijbehorende KPI’s en bespreken we hoe we deze gaan meten. Ook bespreken we de opzet van het dashboard dat we gaan gebruiken. Dit dashboard brengt de resultaten van onze inspanningen concreet en visueel in beeld. Dat geeft straks houvast bij het evalueren van de gekozen strategie en uitgevoerde werkzaamheden.

4. Presentatie planning en urenadvies

4. Presentatie planning en urenadvies

Tijdens een vervolgmeeting bij jullie op locatie presenteren we ons actieplan. Hierin staat helder omschreven welke stappen we willen ondernemen om de gewenste resultaten te behalen. Ook het benodigde aantal uren, een concrete planning en de bijbehorende kosten worden helder uiteengezet. Zo weten jullie precies waar je aan toe bent.

Zo helpen wij B2B marketeers

Valt ons advies binnen jullie verwachtingen? Dan gaan we samen aan de slag. Onze senior+ specialisten vormen een flexibele schil van kennis en expertise rond jullie team. Zij staan altijd klaar om vragen te beantwoorden en adviseren proactief over nieuwe kansen. Als team staan we elk kwartaal even stil bij de afgeronde acties, de tussentijdse resultaten en de acties die nog op de planning staan. Zo kunnen we tijdig bijsturen waar nodig. En werken we samen aan mooie resultaten. Dat maakt jouw meetings met het MT weer stukken leuker!

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen? Check de video.

Wat is jullie grootste uitdaging?

Wij kijken graag met een frisse blik naar jullie vraagstuk. Even bellen?

Kennisdeling

Meten is weten: Welkom Konica Minolta Sensing B.V.!

Mooie nieuwe klant: Kruizinga.nl

B2B Online in het wild: teamuitje!