• Binnen 3 maanden een nieuwe, gebruiksvriendelijke website
  • Team van 6 senior specialisten, met één centrale contactpersoon
  • Organische groei van 32% ten opzichte van vorig jaar
  • 252% meer conversies ten opzichte van vorig jaar

Mettom

Mettom: payrollbedrijf in Eindhoven

Mettom is een payrollbedrijf in de breedste zin van het woord. Mettom helpt werkgevers onder andere met arbeidscontracten, salarisadministratie, pensioenafdrachten en verzuim. Dat zorgt voor gemak, tijd- en kostenbesparing en tevreden medewerkers bij hun klanten.

De uitdaging: een mooie maar niet optimaal gebruiksvriendelijke website

Mettom wilde stappen zetten op het gebied van online marketing, maar liep tegen beperkingen aan van de toenmalige website. Gaby Kantelberg, verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie bij Mettom, vertelt: “We waren tevreden over de looks van onze oude website, maar hadden samen met B2B Online het gevoel dat de prestaties beter konden. De technische basis was niet optimaal om goed te kunnen presteren in Google en het design was heel creatief, maar daardoor niet erg gebruiksvriendelijk. Vanuit CRO en SEO-perspectief gaf B2B Online ons het advies om een nieuwe website te maken.

Tijdens de tussentijdse evaluaties zien we steeds mooie groeicijfers, we hebben mooie stappen gezet met B2B Online!

Gaby Kantelberg, Marketing en communicatie manager bij Mettom

Onze oplossing: kennis en kunde van zes specialisten

“De samenwerking begon met een kick-off meeting waarin we de plannen voor de online marketing bespraken. Een team van zes specialisten vanuit B2B Online schoof aan en eenieder droeg vanuit zijn eigen specialisme een steentje bij. Robert was bijvoorbeeld met SEO bezig, Robin met SEA en Analytics en Petran met CRO. Rob heeft het webdesign gedaan en Glenn de technische realisatie. Alle werkzaamheden werden op elkaar afgestemd en gecoördineerd door één projectmanager, August. Dat werkte heel fijn”.

Van sceptisch naar super tevreden

“B2B Online deed ons inzien dat onze oude site tegen beperkingen aanliep en dat een nieuw ontwerp ons heel veel kansen zou bieden. In het begin vroegen we ons af of het daarmee echt beter zou worden. De website was immers al mooi. Zou het mooie met het functionele gecombineerd kunnen worden? Inmiddels kunnen we volmondig “ja” zeggen! De site is veel strakker en gebruiksvriendelijker. En dat met maar drie maanden ontwikkeltijd!”

Mooie groei

“Tijdens de jaar op jaar vergelijkingen zien we steeds een mooie groei. Tijdens de laatste evaluatie bleek dat we organisch met 32% te zijn gegroeid. Het aantal conversies was ook weer fors toegenomen, 252% meer dan het jaar ervoor. We hebben mooie stappen gezet met B2B Online!”

Andere inspirerende cases

Ook zo'n spectaculaire groei doormaken?

Wij maken van jouw uitdaging graag een succes!

Kennisdeling

B2B Online in het wild: teamuitje!