• Nieuwe website voor zowel Nederland als België
  • Doel om meer naamsbekendheid te krijgen en de vindbaarheid te verbeteren
  • SEA, SEO en CRO. Sinds de livegang 61% meer bezoekers.

Connect

Connect: strategisch communicatiebureau in Nederland en België

Connect is een strategisch communicatiebureau, met een focus op strategie, creatie en uitvoering en projectmanagement, rond thema’s en projecten die maatschappelijk ertoe doen. Connects hoofdkantoor zit in Hasselt, België, en daarnaast zijn er nog twee vestigingen; in Brussel en in Eindhoven. Connect werkt rond projecten die mens en omgeving raken. Denk aan de bouw en aanleg van tunnels en windparken, grote scholenbouwprojecten en winkelcentra, maar ook aan duurzame, culturele en erfgoed projecten. Connect fungeert daarbij als kritische en verbindende partner tussen organisaties, stakeholders en omwonenden.

De uitdaging: geen voet aan de grond

In België is Connect al goed bekend om zijn expertise. Er is een netwerk, de mond-tot-mondreclame doet zijn werk en de mensen vonden hun weg naar de website. In Nederland is Connect minder lang aan de slag en is vindbaarheid via de digitale weg dus cruciaal. En die was er niet. Aan ons de vraag: hoe krijgt Connect meer naamsbekendheid? Hoe zorgen we ervoor dat men Connect beter vindt online? En hoe kan Connect zich professioneler profileren?

Bij Connect zijn we kritische partners voor onze klanten. Dat vonden we terug bij B2B Online. Ze ontwierpen niet alleen een mooie website, maar keken ook mee naar ons onderscheidend vermogen.

Nico Croes, Managing Partner bij Connect

Onze oplossing: beginnen met een goede basis

Nico Croes, Managing Partner bij Connect vertelt: “De website die we op dat moment hadden, was niet geschikt om onze doelen voor wat betreft zichtbaarheid, vindbaarheid en leads te behalen. Vanuit B2B Online kwam het advies om een nieuwe website te ontwikkelen en om alle online marketing facetten vanaf de basis goed in te richten. Vanuit verschillende lagen van onze organisatie hebben we met de specialisten van B2B Online rond de tafel gezeten, om een helder beeld van onze wensen en doelen te krijgen.”

Duidelijke planning en grote flexibiliteit

“Er is met een groot team aan het project gewerkt: Rob richtte zich op het webdesign en Tim heeft de webontwikkeling op zich genomen, Robert was verantwoordelijk voor SEO en Analytics, Mark pakte SEA op en Cindy de conversie optimalisatie. Vanaf het begin af aan gaat dat goed, mede ook door het projectmanagement dat August heeft verzorgd. Ze dachten over alles met ons mee, daagden ons uit om naar onze USP’s en onderscheidende kracht te kijken en er was een duidelijke planning. Tijdens de uitvoering stelden de specialisten zich flexibel op. Na livegang bleken er een aantal zaken op de website niet goed te werken, maar deze punten zijn gelukkig snel en adequaat opgelost.”

Op het juiste moment waarde toevoegen

“Inmiddels is de nieuwe website opgeleverd, zowel voor Nederland als voor België. Ook lopen er al online campagnes. Ondanks dat we daar pas recent mee zijn begonnen, zien we nu al een toename in het verkeer van 61% naar onze site. Elke specialist heeft op het juiste moment waarde toegevoegd. We zijn dan ook enorm blij met de samenwerking en het resultaat!”

Andere inspirerende cases

Ook op zoek naar een strategische online marketing partner

Wij helpen jullie graag!

Kennisdeling

Mooie nieuwe klant: Kruizinga.nl

B2B Online in het wild: teamuitje!