• Campagnes gericht op Noord-Amerika
  • Resultaat boven verwachting
  • In de breedte ontzorgd
  • Weer grip op data en rapportages
  • Intern opleidingstraject in SEO en SEA

CALVI

CALVI: softwareontwikkelaar voor telecomproviders

CALVI ontwikkelt software voor telecom providers wereldwijd. Door middel van hun software stellen ze telecom providers in staat om transparant te communiceren over de factuur. Het bedrijf ontwikkelt oplossingen voor zowel de B2B als de B2C markt en biedt deze oplossingen aan in de vorm van een online portal, een set APIs en verschilende communicatie templates. Dit heeft al gezorgd voor mooie klanten als VodafoneZiggo, KPN en Tele2. CALVI is dan ook niet voor niets marktleider in Nederland, Duitsland en België. Toen CALVI klaar was om haar Online Marketing activiteiten een internationale boost te geven, schakelden ze onze hulp in.

De uitdaging: dienstverlening uitrollen naar de VS

Jana van Dam, Teamlead Marketing bij CALVI, vertelt: “Anderhalf jaar geleden hebben wij een kantoor geopend in Canada. Door de snelle internationale groei van onze organisatie, moest het Marketing team ook opschalen. Deze uitbreiding van het team maakte het mogelijk om de kansen die ik zag op het gebied van Online marketing ook daadwerkelijk te benutten. Voorheen was het iets wat ‘er bij gedaan werd’, maar ik vond dat het hoog tijd was om hier verandering in te brengen. Destijds heb ik één van de nieuwe teamleden gevraagd om een selectie te maken van verschillende Online marketing partijen die ons zouden kunnen ondersteunen. Na een korte kennismaking bleek al snel dat B2B Online met kop en schouders boven de andere partijen uitstak. Hun kennisniveau, bereidheid om zich te verdiepen in wat wij doen en de geboden opleidingsmogelijkheden, hebben ervoor gezorgd dat we al snel een keuze konden maken.”


Het aantal bezoekers van onze website is met 87.6% gestegen ten opzichte van een jaar eerder en alle Online marketing doelen zijn gehaald. Tot nu toe zijn we dan ook erg tevreden over de samenwerking.

Jana van Dam, Teamlead Marketing bij CALVI

Onze oplossing: branding campagnes

“Omdat we in Amerika nog minder bekend zijn, zijn we daar voornamelijk met branding en brand awareness bezig. Daarnaast werkt B2B Online mee op het gebied van SEO en SEA. Zo worden er nu via LinkedIn gericht campagnes gedraaid, lopen er Google Ads advertenties, wordt er aan linkbuilding gewerkt, is er een CRO quickscan van onze website gemaakt en hebben we input gekregen voor onze SEO teksten. Daarnaast gaan we binnenkort aan de slag met Google Tag Manager om inzichtelijk te krijgen wat er allemaal binnen onze online klantomgevingen gebeurt. Er loopt dus genoeg!”

Opleidingstraject op locatie

“B2B Online maakt de uren bij ons op locatie. Zo kunnen de specialisten hun online marketingwerkzaamheden combineren met een intern opleidingstraject. Ze leiden namelijk ook mijn collega’s Laura en Siham op, zodat wij de specialistische kennis ook in huis krijgen. Voorheen maakten we al maandelijkse rapportages over de bezoekersaantallen en CTR, maar werd er te weinig tijd en energie besteed aan het benutten van kansen. Door de trainingen hebben we meer grip gekregen op onze data en weten Laura en Siham perfect hoe ze om moeten gaan met onze online presence.”

Resultaten boven verwachting

“Gezien de markt waarin wij ons bevinden (grote telecom providers) en de lange sales trajecten, hadden wij niet de verwachting dat er veel leads uit de online marketing campagnes zouden komen. Toch heeft de samenwerking met B2B Online nu al geresulteerd in een aantal mooie leads via de website. Het totale aantal bezoekers van onze website is met 87.6% gestegen (organisch 73.7%) ten opzichte van een jaar eerder en alle Marketing KPIs zijn dubbel en dwars gehaald. Tot nu toe zijn we dan ook erg tevreden over de samenwerking!”

Andere inspirerende cases

Net als CALVI een indrukwekkende bezoekersgroei realiseren?

Wij verkennen graag jullie online kansen. Neem vrijblijvend contact op!

Kennisdeling

B2B Online in het wild: teamuitje!